Zawroty głowy

Często mam zawroty głowy po posiłku. Czy myślicie, że mam niski poziom cukru we krwi, czy może powodem takiego efektu jest nadmierna ilość insuliny? 

Niektórzy ludzie doświadczają spadku poziomu cukru we krwi po spożyciu posiłku, jeśli insulina, którą uwolnili podnosi się za szybko i za mocno, ale hipoglikemia jest bardzo często błędnie zdiagnozowanym stanem. Wiele ludzi, którzy zgłaszają niski poziom cukru we krwi nie wykazuje rzeczywiście niskiego poziomu cukru we krwi. Istnieje zauważalny stan niskiego ciśnienia krwi, który ma związek ze spożywaniem posiłków nazywany „po posiłkowym stężeniem glukozy” .

Jest prawdopodobne, że ten stan może wywoływać Twoje objawy. Jedzenie zmienia kierunek płynięcia krwi w stronę układu pokarmowego, co powoduje, że dla mózgu, mięśni i innych organów jest ona mniej dostępna. Mechanizmy adaptacyjne niektórych ludzi nie są optymalne, co jest przyczyną ich uczucia słabości, zawrotów głowy a nawet upadków. Ludzie starzeją się, a wraz z nimi ich układ krwionośny, jego plastyczność zanika. Jednak, są rzeczy które można zrobić, by pomóc:

Regularne ćwiczenie wzmacnia Twój układ krwionośny tak samo jak mięśnie, uzdalniając go do radzenia sobie ze zmiennymi wymaganiami różnych tkanek, więc spaceruj 30min dziennie.Pij jedną do dwóch szklanek wody 15 do 30min przed posiłkiem. To zwiększy ilość płynu we krwi i zredukuje tendencję spadku ciśnienia po posiłku.Jedz mniej niż być może robisz to teraz i jedz wolniej. Połykanie posiłku po dłuższych przerwach pomoże Ci czuć się najedzonym po 15 do 20min przez co zjesz mniej i będziesz miała więcej czasu na trawienie.Dwa posiłki dziennie redukują po posiłkowy stres metaboliczny, którego doświadczamy.

Dla niektórych korzystniej jest jeść częściej ale mniej.Zwracaj uwagę na typ węglowodanów, które spożywasz. Pokarmy zrobione z rafinowanej mąki i cukru takie jak ciastka, biały chleb, pączki, słodzone napoje itp. a nawet biały ryż i ziemniaki powodują szybki wzrost wchłaniania, zwiększając tendencję do po posiłkowego niskiego ciśnienia krwi. Jedz więcej pełnoziarnistych produktów, roślin strączkowych, zdrowych olei i protein.Ciśnienie krwi po posiłku obniża się po 30min do 1h, więc odpocznij trochę. Usiądź, lub połóż się na krótką przerwę. Wielu ludzi wykonuje swoją pracę lepiej, poprawia swoje funkcje mentalne i jest bardziej wydajnych po 15 do 20 minutowej drzemce.
Zachęcamy Cię również do konsultacji tego tematu z twoim lekarzem: może on odkryć, że jest coś specyficznego, co powinnaś indywidualnie zrobić.Artykuł Allana R. Handysidesa i Petera N. LandlessaTłumaczenie Adam Kurz maj 2014

Obserwuj nas

Dane adresowe

skrytka pocztowa 216
Bielsko Biała
43-300
Back to top