Aktywność fizyczna - w każdym wieku

 

Wasz artykuł kładzie nacisk na dużą wagę ćwiczeń, ale boję się ćwiczyć, gdyż słyszałem o atletach którzy zmarli w trakcie lub zaraz po ostrym wysiłku. Czy ćwiczenie jest w ogóle bezpieczne?

  • Idiopatyczne przerostowe zwężenie podaortalne (Kardiomiopatia przerostowa)
  • Zaburzenia rytmu bicia serca
  • Nieprawidłowa budowa tętnicy wieńcowej, która zaopatruje mięsień sercowy w tlen (przeważnie choroba wrodzona)
  • Choroba wieńcowa zwężająca tętnice masą cholesterolu
  • Lepsze samopoczucie psychiczne
  • Kontrola naszej wagi; diety zazwyczaj mają ograniczony zasięg możliwości. Konsekwentne i regularne ćwiczenie jest skutecznym sposobem na osiągnięcie i utrzymanie idealnej wagi
  • Mniejsze ryzyko wystąpienia cukrzycy drugiego typu. W miarę zrzucania wagi osiągamy idealny wskaźnik masy ciała (BMI)
  • Mniejsze ryzyko wysokiego ciśnienia krwi
  • Zwiększona wydajność funkcjonowania mózgu w każdym wieku.

Jednakże bardzo istotne jest, by mieć zezwolenie od swojego lekarza przed rozpoczęciem programu ćwiczeń jeśli znasz lub podejrzewasz u siebie jakieś problemy zdrowotne.

Ćwiczenie również należy zaczynać powoli i rozwijać z biegiem czasu. Korzyści płynące z ćwiczenia są ogromne a faktyczne ryzyko przy poprawnym ćwiczeniu minimalne.

Jakie jest najlepsze ćwiczenie?

  • Jeśli jeździsz samochodem, parkuj go dalej od biura lub swojego miejsca pracy. Te kilkanaście dodatkowych kroków może przynieść ci korzyść.
  • Spędzaj dobrze czas chodząc. Chodź na spacery z przyjaciółmi podczas przerw w pracy lub do sklepu.
  • Pracuj w ogrodzie.
  • Odpowiedzialność. Ćwicz ze swoim małżonkiem, przyjacielem, lub członkiem rodziny. Wiedza, że ktoś liczy na Ciebie będzie Cię motywować
  • Podziel swoje dzienne może 40min na dwie 20min serie w tym samym dniu. Będziesz miał identyczne efekty.

Podsumowując- zaangażuj się w ćwiczenie, które będziesz lubił, wykonuj je konsekwentnie i gruntownie- Po prostu zrób to!

Czy ćwiczenie przynosi efekty w każdej grupie wiekowej?

Ćwiczenie, które jest odpowiednio dobrane do wieku, warunków zdrowotnych i otoczenia klimatycznego przynosi korzyści wszystkim. Jednakże pragniemy podkreślić, że jest bardzo ważne aby przed rozpoczęciem programu ćwiczeń skonsultować go z Twoim lekarzem.

Ostatnie badania opublikowane w „British Medical Journal” w Marcu 2009 pokazały, że długotrwała wzrastająca aktywność w wieku średnim jest ostatecznie związana z redukcją liczby zgonów w tymże wieku do tego samego poziomu co liczba zgonów ludzi będących ciągle wysoce aktywnymi. Ta korzyść jest równa pozytywnym efektom rzucenia palenia w podobnej grupie ludzi.

tłumaczenie: Adam Kurz marzec 2014

Obserwuj nas

Dane adresowe

skrytka pocztowa 216
Bielsko Biała
43-300
Back to top