Witamina D

Staram się czytać jak najwięcej literatury na temat zdrowia. Wiele z tych pozycji dotyczy witaminy D i przedstawia ją jako „cudowne” rozwiązanie dla każdej dolegliwości. Czy rzeczywiście tak jest? Zauważyłem, że niektóre sprawozdania w ostatnio pojawiających się artykułach są sprzeczne ze sobą.

Czytaj więcej: Witamina D

Super odżywianie cz. 4. Życiodajne nasiona

Od tysiącleci ludzie wiedzieli, że w ziarnach, nasionach i kiełkach drzemie moc. Stosowali je nawet w celach medycznych. Nasiona kiełkowali już przed wiekami Chińczycy czy amerykańscy Indianie. Ich hodowla wywodzi się z Azji. Księga Rodzaju podaje, że zostały przeznaczone na nasz pokarm u zarania ludzkości.

Czytaj więcej: Super odżywianie cz. 4. Życiodajne nasiona

Super odżywianie cz. 3 Orzechy. Zdrowe serce, jasny umysł

Orzechy zapobiegają chorobom serca i układu krążenia, cukrzycy typu II, pobudzają pracę mózgu i łagodzą stany depresyjne. To bogate źródło witamin E, B, A, C, PP, selenu, magnezu, potasu, fosforu, wapnia, żelaza, cynku, fitosteroli, polifenoli, błonnika, łatwo przyswajalnego białka i nienasyconych kwasów tłuszczowych.

Czytaj więcej: Super odżywianie cz. 3 Orzechy. Zdrowe serce, jasny umysł

Super odżywianie cz. 2. Owoce życia

Superżywność jest nazywana medycyną przyszłości. Rośliny należące do tej grupy są najbardziej skoncentrowanym pożywieniem. To bogactwo minerałów, witamin, enzymów, niezbędnych kwasów tłuszczowych i aminokwasów oraz wielu innych życiodajnych substancji.

Czytaj więcej: Super odżywianie cz. 2. Owoce życia

Super odżywianie cz. 1

Jedz tylko to, do czego nic nie dodano, z czego nic nie ujęto i co zepsuje się, jeśli nie zjesz tego natychmiast — nie bez racji głoszą propagatorzy coraz popularniejszej diety raw food. Kliniki leczące pacjentów w oparciu o surową, ekologiczną, wegetariańską żywność odnoszą na Zachodzie spektakularne sukcesy: pokonują choroby uznane przez współczesną medycynę za nieuleczalne.

Czytaj więcej: Super odżywianie cz. 1

Dobre, lepsze, najlepsze

Macie się ochotę pohandryczyć? To zamieśćcie na swoim ulubionym portalu społecznościowym wpis: uważam, że najlepszą dietą jest... — i tu określcie, jak się odżywiacie.

Czytaj więcej: Dobre, lepsze, najlepsze

Śniadanie — czas na zboża. Jak je skomponować.

Znamy stare chińskie przysłowie: śniadanie zjedz sam, obiadem podziel się z przyjacielem, a kolację oddaj wrogowi. Ale śniadanie śniadaniu nierówne. Okazuje się, że pełne ziarna zbóż to najbardziej kompletny pakiet żywieniowy, jaki istnieje w naturze. Żyjemy w ciągłym pośpiechu i nie każdy zdaje sobie sprawę, że bez porządnego śniadania jesteśmy nieefektywni w pracy, a dzieci i młodzież mają gorsze wyniki w nauce.

Czytaj więcej: Śniadanie — czas na zboża. Jak je skomponować.

Kiełki w mojej kuchni

Mają tyle substancji odżywczych, że nie bez powodu okrzyknięto je bombą. W naszym organizmie wybuchają wręcz obfitością witamin, pierwiastków i enzymów. Nieocenione szczególnie zimą.

 

Czytaj więcej: Kiełki w mojej kuchni

Kontrowersje wokół wegetarianizmu

John A. Scharffenberg jest doktorem nauk medycznych, profesorem dietetyki, był szefem Katedry Żywienia Człowieka Uniwersytetu Loma Linda. Uczestniczył w badaniach żywieniowych prowadzonych na zlecenie rządu amerykańskiego, współpracował z Narodowym Instytutem Zdrowia (NIH), Departamentem Zdrowia Stanu Kalifornia i Centrum Kontroli Chorób (CDC). Jest autorem wielu książek, artykułów, seminariów, programów żywieniowych.

Czytaj więcej: Kontrowersje wokół wegetarianizmu

Niebezpieczne owoce morza

Coraz częściej na polskich stołach goszczą frutti di mare, czyli mięczaki (małże, omułki, ostrygi, ślimaki, ośmiornice, kalmary) i skorupiaki (krewetki, kraby, homary, langusty). Dietetycy chwalą owoce morza ze względu na cenne wartości odżywcze, jednak ich spożywanie może wywołać zatrucia pokarmowe.

Czytaj więcej: Niebezpieczne owoce morza

Obserwuj nas

Dane adresowe

skrytka pocztowa 216
Bielsko Biała
43-300
Back to top