Podjadanie a hipoglikemia

Słyszę wielu ludzi mówiących o niskim poziomie cukru we krwi, którzy, w celu uniknięcia tego problemu, podjadają między posiłkami. Aby zapobiec tego typu problemom też zaczęłam podjadać, ale moja waga zaczęła rosnąć. Co powinnam zrobić? Ogólnie czuję i mam się dobrze.

Chleb: biały, z całego ziarna pszenicy, czy pełnoziarnisty?

Jaka jest różnica między zwykłym „białym” chlebem, chlebem „pełnopszennym” a pełnoziarnistym? Mój przyjaciel mówi, że większość „pełnopszennych” chlebów nie jest lepsza od zwykłego „białego” chleba, ale z pewnością to nie może być prawda.

Czy soja jest bezpieczna?

Od czasu do czasu słyszymy, że produkty sojowe nie są bezpieczne. Jakie jest wasze zdanie?

Produkty sojowe są różnorodne i obejmują całościowo tak gotowane ziarna [soi] jak i produkty znacznie przetworzone oraz rafinowane. Soja została spopularyzowana, szczególnie przez adwentystów, którzy uważają ją za odpowiednie źródło białka. Aminokwasy – elementy składowe białek – występują w większości naszych produktów spożywczych, a jedynym problemem jaki wegetarianin może napotkać w przypadku białek to nieprawidłowo zbalansowana i niezróżnicowana dieta.

Zbyt słodkie dla naszego własnego dobra

Niebezpieczeństwa związane ze słodkimi napojami

W swoich artykułach zachęcacie do nawadniania organizmu i picia dużej ilości płynów. Nasz nastoletni syn uwielbia pić napoje bezalkoholowe, choć ostatnio dużo przytył. Jak zachować równowagę między otrzymywanymi radami odnośnie picia odpowiednich ilości płynów, zwłaszcza teraz, gdy nasz syn walczy ze swoją wagą?

Witamina D

Staram się czytać jak najwięcej literatury na temat zdrowia. Wiele z tych pozycji dotyczy witaminy D i przedstawia ją jako „cudowne” rozwiązanie dla każdej dolegliwości. Czy rzeczywiście tak jest? Zauważyłem, że niektóre sprawozdania w ostatnio pojawiających się artykułach są sprzeczne ze sobą.

Super odżywianie cz. 4. Życiodajne nasiona

Od tysiącleci ludzie wiedzieli, że w ziarnach, nasionach i kiełkach drzemie moc. Stosowali je nawet w celach medycznych. Nasiona kiełkowali już przed wiekami Chińczycy czy amerykańscy Indianie. Ich hodowla wywodzi się z Azji. Księga Rodzaju podaje, że zostały przeznaczone na nasz pokarm u zarania ludzkości.

Super odżywianie cz. 3 Orzechy. Zdrowe serce, jasny umysł

Orzechy zapobiegają chorobom serca i układu krążenia, cukrzycy typu II, pobudzają pracę mózgu i łagodzą stany depresyjne. To bogate źródło witamin E, B, A, C, PP, selenu, magnezu, potasu, fosforu, wapnia, żelaza, cynku, fitosteroli, polifenoli, błonnika, łatwo przyswajalnego białka i nienasyconych kwasów tłuszczowych.

Super odżywianie cz. 2. Owoce życia

Superżywność jest nazywana medycyną przyszłości. Rośliny należące do tej grupy są najbardziej skoncentrowanym pożywieniem. To bogactwo minerałów, witamin, enzymów, niezbędnych kwasów tłuszczowych i aminokwasów oraz wielu innych życiodajnych substancji.

Super odżywianie cz. 1

Jedz tylko to, do czego nic nie dodano, z czego nic nie ujęto i co zepsuje się, jeśli nie zjesz tego natychmiast — nie bez racji głoszą propagatorzy coraz popularniejszej diety raw food. Kliniki leczące pacjentów w oparciu o surową, ekologiczną, wegetariańską żywność odnoszą na Zachodzie spektakularne sukcesy: pokonują choroby uznane przez współczesną medycynę za nieuleczalne.

Obserwuj nas

Dane adresowe

skrytka pocztowa 216
Bielsko Biała
43-300
Back to top