Witamina B12 – czy przyjmujesz wystarczająco?

Od wielu lat jestem laktoowowegetarianinem; jednak, kiedy ostatnio badano u mnie poziom witaminy B12 stwierdzono, że jest on bardzo niski. To prawda, że jem jajka bardzo rzadko – ale mimo to, byłem tym zaskoczony. Myślałem, że laktoowowegetarianie nie powinni mieć niskiego poziomu witaminy B12.

Pokonać grypę

Czy moglibyście podać aktualne informacje na temat świńskiej grypy?

W tej sytuacji wszystko dzieje się tak szybko, że zanim nasza odpowiedź trafi do prasy, niektóre aspekty mogą ulec zmianie. Oto nasze najświeższe informacje prasowe. Wirus grypy H1N1 jest formą grypy, która infekuje świnie, ale uległa niewielkiej zmianie przez co jest w stanie zarażać także ludzi. Litery H i N są kodami markerów antygenowych wirusa, a H1N1 wskazuje podkategorie. Niektóre wcześniejsze epidemie miały składnik H lub N, więc osoby starsze częściej stykały się z tymi markerami i miały przez to pewien stopień odporności. Wydaje się, że obecna odmiana sprawiła więcej problemów młodszym ludziom, a zwłaszcza kobietom w ciąży.

Podjadanie a hipoglikemia

Słyszę wielu ludzi mówiących o niskim poziomie cukru we krwi, którzy, w celu uniknięcia tego problemu, podjadają między posiłkami. Aby zapobiec tego typu problemom też zaczęłam podjadać, ale moja waga zaczęła rosnąć. Co powinnam zrobić? Ogólnie czuję i mam się dobrze.

Chleb: biały, z całego ziarna pszenicy, czy pełnoziarnisty?

Jaka jest różnica między zwykłym „białym” chlebem, chlebem „pełnopszennym” a pełnoziarnistym? Mój przyjaciel mówi, że większość „pełnopszennych” chlebów nie jest lepsza od zwykłego „białego” chleba, ale z pewnością to nie może być prawda.

Czy soja jest bezpieczna?

Od czasu do czasu słyszymy, że produkty sojowe nie są bezpieczne. Jakie jest wasze zdanie?

Produkty sojowe są różnorodne i obejmują całościowo tak gotowane ziarna [soi] jak i produkty znacznie przetworzone oraz rafinowane. Soja została spopularyzowana, szczególnie przez adwentystów, którzy uważają ją za odpowiednie źródło białka. Aminokwasy – elementy składowe białek – występują w większości naszych produktów spożywczych, a jedynym problemem jaki wegetarianin może napotkać w przypadku białek to nieprawidłowo zbalansowana i niezróżnicowana dieta.

Zbyt słodkie dla naszego własnego dobra

Niebezpieczeństwa związane ze słodkimi napojami

W swoich artykułach zachęcacie do nawadniania organizmu i picia dużej ilości płynów. Nasz nastoletni syn uwielbia pić napoje bezalkoholowe, choć ostatnio dużo przytył. Jak zachować równowagę między otrzymywanymi radami odnośnie picia odpowiednich ilości płynów, zwłaszcza teraz, gdy nasz syn walczy ze swoją wagą?

Witamina D

Staram się czytać jak najwięcej literatury na temat zdrowia. Wiele z tych pozycji dotyczy witaminy D i przedstawia ją jako „cudowne” rozwiązanie dla każdej dolegliwości. Czy rzeczywiście tak jest? Zauważyłem, że niektóre sprawozdania w ostatnio pojawiających się artykułach są sprzeczne ze sobą.

Super odżywianie cz. 4. Życiodajne nasiona

Od tysiącleci ludzie wiedzieli, że w ziarnach, nasionach i kiełkach drzemie moc. Stosowali je nawet w celach medycznych. Nasiona kiełkowali już przed wiekami Chińczycy czy amerykańscy Indianie. Ich hodowla wywodzi się z Azji. Księga Rodzaju podaje, że zostały przeznaczone na nasz pokarm u zarania ludzkości.

Super odżywianie cz. 3 Orzechy. Zdrowe serce, jasny umysł

Orzechy zapobiegają chorobom serca i układu krążenia, cukrzycy typu II, pobudzają pracę mózgu i łagodzą stany depresyjne. To bogate źródło witamin E, B, A, C, PP, selenu, magnezu, potasu, fosforu, wapnia, żelaza, cynku, fitosteroli, polifenoli, błonnika, łatwo przyswajalnego białka i nienasyconych kwasów tłuszczowych.

Obserwuj nas

Dane adresowe

skrytka pocztowa 216
Bielsko Biała
43-300
Back to top